• Logga in

Sök

Försäljnings- och leveransvillkor för Natural-Sverige


Försäljning

Order mottagen före 10:30 har vi en beräknad leveranstid på ca. 3-5 arbetsdagar.
Eventuellt kan leveranstiden vara något längre beroende på vart man bor i Sverige.
Leveranstid kan påverkas av röda dagar, semestertider samt orderbelastning.
OBS: Lagd order är bindande.


Frakt

På beställningar över 5000 kr ex moms (Delsumma i din varukorg) levereras din order fraktfritt.
Beställningar under 5.000kr faktureras efter rådande fraktavgifter. Kontakta oss för mer information.
Vid beställningar av varor, över 1500kr ex moms och under 30kg levereras din order fraktfritt om ordern kan skickas som paket (Gäller ej oversize varor, t.ex. stora klös).
Vi använder oss av Scan Global.


Transportskador

Det är viktigt att du kontrollerar hela pallen/paketet för yttre synliga skador när du tar emot varorna. Gör chauffören uppmärksam på dessa skador och skriv härefter under med orden ”Med förbehåll” och ca hur stort omfång det är på skadan (T.ex. ”Med förbehåll, 1 säck. Detta skriver du på chaufförens handdator samtidigt som du skriver under. Vid tillfällen där godset är helt förstörd kan du neka till att ta emot pallen helt, pallen går då i retur till oss. OBS! Vi tar inte emot reklamationer för skadat gods där man inte har skrivit ”Med förbehåll” innan man skriver under, samt anmält skadan till oss inom 2 dagar.

Anmäl skadan till kontoret inom 2 dagar efter att du har tagit emot varorna.
Använd vårt reklamationsunderlag och bifoga bilder. Detta görs på vår hemsida.
Transportskadade varor ska sparas i 14 dagar då transportören ska ha möjlighet för att hämta dessa.


Returer/garanti

Köpta objekt kan endast returneras mot att köparen står för returfrakten och endast efter överenskommelse med orderkontoret. Varor som skickas retur utan överenskommelse nekas retur.
Originalförpackningen och produkten skall vara intakt och utan prislapp.


Vid returnering av varor skickas varorna till vårt lager:

Natural - Sverige AB
Lagegatan 24
262 71 Ängelholm


Reklamation

Reklamationer som inte rör Scan Global ska också anmälas till kontoret senast 2 dagar efter att du mottagit varorna, detta görs på vårt reklamationsunderlag.
Vid reklamation utav foder ber vi er om att upplysa batch/lot nr.

HANTERING AV REKLAMATIONER
För alla reklamationer ber vi er använda vårt reklamationsunderlag.
Reklamationer som har ett X och datum skrivit på dem, behöver inte returneras till vårt lager.
Säljarna hanterar inte reklamationer.

För att vi ska kunna ta emot reklamationer behöver orderkontoret följande uppgifter från er:

Foder (inklusive foder/snacks från NOBBY):
• Order/Fakturanummer
• Artikelnummer
• Antal
• Orsak
• Lot-nr. / Batch-nr.
• Bild på de "defekta" varorna - på bilden ska kunden ha gjort ett stort X och skrivit datumet med en spritpenna på påsarna/säckarna.


Betalning

Aktuella betalningsvillkor är 14 dagar.
Faktura/kontoutdrag skickas per E-post till den mejl som är tillknuten ert konto.
Vid försenad betalning tillkommer en ränta beräknad till 2% / månad.
Det finns möjlighet för Autogiro, kontakta då kontoret.
Nya kunder har alltid förskottsbetalning på deras första order.


Nya kunder

Vill du bli kund hos Natural Sverige AB, kontakta oss via telefon eller mejl för att lämna uppgifter om ert företag. OBS. Vi är grossister och handlar tyvärr ej med privatpersoner.


Förbehåll

Med förbehåll för eventuella tryckfel.Den angivna lager statusen bör betraktas som vägledande och kan vid tillfälle vara missvisande. De varor som inte levererats måste beställas om. Ni är välkomna att ringa till oss för att dubbelkolla lagerstatus om det mot förmodan skulle stå att varan inte finns på lager.

Natural Sverige AB förbehåller sig rätten att ändra beställt antal om antalet artiklar inte stämmer med hela kolli/förpackning.




Tilmeld vores nyhedsbrev