• Logga in

Sök

Försäljnings- och leveransvillkor för webshop.

Försäljning

Order mottagen före 10:30 försöker vi leverera inom ca. 2-4 arbetsdagar.

OBS: Lagd order är bindande.

Frakt

Beställningar under 5.000kr faktureras efter rådande fraktavgifter. Du kan kontakta kontoret för mer information. 

På beställningar över 5000 kr ex moms(Delsumma i din varukorg) levereras din order fraktfritt. 

Vid beställningar av varor, över 1500kr ex moms och under 30kg levereras din order fraktfritt om denna kan skickas som paket (Gäller ej oversizevaror, t.ex. stora klös). 

Vi använder oss av PostNord.


Transportskador

Det är viktigt att du kontrollerar hela pallen/paketet för yttre synliga skador när du tar emot varorna. Gör chauffören uppmärksam på dessa skador och skriv härefter under med orden ”Med förbehåll” och ca hur stort omfång det är på skadan (T.ex. ”Med förbehåll, 1 säck”). Detta skriver du på chaufförens handdator samtidigt som du skriver under. Vid extrema tillfällen kan du neka till att ta emot pallen helt, denna går då retur till oss.

Anmäl skadan till kontoret inom 2 dagar efter att du har tagit emot varorna. Använd vår reklamations underlag och bifoga bilder..

Transportskadade varor ska sparas i 14 dagar då transportören ska ha möjlighet för att hämta dessa.

Returer/garanti

Köpta objekt kan endast returneras mot att köparen står för returfrakten och endast efter överenskommelse med orderkontoret. Varor som skickas retur utan överenskommelse nekas retur.

Originalförpackningen och produkten skall vara intakt och utan prislapp.

Vid returnering av varor skickas varorna till vårt lager:

Natural Brande A/S
Gl kærvej 17
7330 Brande
Danmark

Reklamation

Reklamationer som inte rör Postnord ska också anmälas till kontoret senast 2 dagar efter mottagna varor på vår reklamations underlag. 
Vid reklamation utav foder ber vi er om att upplysa batch/lot nr.

HANTERING AV REKLAMATIONER 

• För alla reklamationer ber vi er använda vår reklamations underlag. (Säljarna hanterar inte reklamationer)

Reklamationer / föremål som har ett X och datum skrivit på dem, behöver inte returneras till vårt lager.
För att vi ska kunna ta emot reklamationer behöver orderkontoret följande uppgifter från er:


Foder (inklusive foder/snacks från NOBBY):
• Ordernummer
• Artikelnummer
• Antal
• Orsak
• Lot-nr. / Batch-nr
• Bild på de "defekta" varorna - på bilden ska kunden ha gjort ett stort X och skriver datumet med en spritpenna på påsarna/säckarna.

 
Nobby / tillbehör:
• Ordernummer
• Artikelnummer
• Antal
• Orsak
• Bild på de "defekta" varorna - på bilden ska kunden ha gjort ett stort X och skriver datumet med en spritpenna på alla de drabbade varorna.

Betalning
Aktuella betalningsvillkor är 35 dagar.
Faktura/kontoutdrag skickas per E-post till den mail som är tillknuten ert konto.
Vid sen betalning tillkommer ränta beräknad till 2% / månad.
Det finns möjlighet för Autogiro, kontakta då kontoret.

Nya kunder
Vill du bli kund hos Natural Sverige AB, kontakta oss via telefon eller mail, för att lämna uppgifter om ert företag. OBS. Vi är grossister och handlar tyvärr ej med privatpersoner.

Förbehåll
Med förbehåll för eventuella tryckfel.
Den angivna lager statusen bör betraktas som vägledande och kan vid tillfälle vara missvisande. De varor som inte levererats måste beställas om.

Natural Sverige AB förbehåller sig rätten att ändra beställt antal om antalet artiklar inte stämmer med hela kolli/förpackning.


Tilmeld vores nyhedsbrev