• Logga in

Sök

Försäljnings- och leveransvillkor för Natural-Sverige


Försäljning

Beställning mottagen före 10:30 utan NOBBY hämtas samma dag eller senast dagen därpå beroende på orderbelastning. Detta innebär kortare leveranstider. Eventuellt kan leveranstiden vara något längre beroende på vart man bor i Sverige.
Leveranstid kan påverkas av röda dagar, semestertider samt orderbelastning.
OBS: Lagd order är bindande.

Ett mejl ifrån BRING med en länk där man kan spåra leveransen skickas ut på alla order av 1-3 pallar. På order över 3 pallar kontakta ni BRING Bc-sverige.jyl@bring.com  eller kontoret om ni behöver information om leveransen.


Frakt

På beställningar över 5000 kr ex moms (Delsumma i din varukorg) levereras din order fraktfritt.
Beställningar under 5.000kr faktureras efter rådande fraktavgifter. Kontakta oss för mer information. För hemleverans till privatpersoner ta vi ut en avgift på 80kr.
Vid beställningar av varor, över 1500kr ex moms och under 30kg levereras din order fraktfritt om ordern kan skickas som paket (Gäller ej oversize varor, t.ex. stora klös). Avgiften för telefonavisering är 80kr.


Transportskador

Det är viktigt att du kontrollerar hela pallen/paketet för yttre synliga skador när du tar emot varorna. Gör chauffören uppmärksam på dessa skador och ser till att hen skriver ”Med förbehåll” och tar bilder på skadan innan du skriver på. Vid tillfällen där godset är helt förstörd kan du neka till att ta emot pallen helt, pallen går då i retur till oss. OBS! Vi tar inte emot reklamationer för skadat gods där man inte har meddelat chauffören att godset var skadat innan man skriv under, samt anmält skadan till oss inom 2 dagar. OBS! BRING hämtar upp skadat gods så ni måste behålla dem i butiken.

Anmäl skadan till direkt till kontoret efter att du har tagit emot varorna.
Använd vårt reklamationsunderlag som finns på vår hemsida.
 

 

Returer/garanti

Köpta objekt kan endast returneras mot att köparen står för returfrakten och endast efter överenskommelse med orderkontoret. Varor som skickas i retur utan överenskommelse nekas retur. Originalförpackningen och produkten skall vara intakt och utan prislapp.


Vid returnering av varor skickas varorna till vårt lager:

Natural - Sverige AB
Lagegatan 24
262 71 Ängelholm


Reklamation

Reklamationer som inte rör BRING ska också anmälas till kontoret senast 2 dagar efter att du mottagit varorna, detta görs på vårt reklamationsunderlag på hemsidan.
Vid reklamation utav foder ber vi er att uppge batch/lot nr. Skicka även med en bild på säcken med ett stort X skrivet på den.

HANTERING AV REKLAMATIONER
För alla reklamationer ber vi er använda vårt reklamationsunderlag.
Säljarna hanterar inte reklamationer.



Tilmeld vores nyhedsbrev