Försäljnings- och leveransvillkor för Natural-Sverige
Försäljning
Beställning mottagen före 10:30 utan NOBBY hämtas
samma dag eller senast dagen därpå beroende
på orderbelastning. Detta innebär kortare leveranstider. Eventuellt kan leveranstiden vara något längre beroende
på vart man bor i Sverige.
Leveranstid kan påverkas av röda dagar, semestertider samt orderbelastning.
OBS: Lagd order är bindande.
Ett mejl ifrån BRING med en länk där man kan
spåra leveransen skickas ut på alla order av 1-3 pallar. På order över 3 pallar
kontakta ni BRING Bc-sverige.jyl@bring.com eller kontoret om ni behöver
information om leveransen.
Frakt
På beställningar över 5000 kr ex moms (Delsumma i din varukorg)
levereras din order fraktfritt.
Beställningar under 5.000kr faktureras efter rådande fraktavgifter. Kontakta
oss för mer information. För hemleverans till privatpersoner ta vi ut en avgift
på 80kr.
Vid beställningar av varor, över 1500kr ex moms och under 30kg levereras din
order fraktfritt om ordern kan skickas som paket (Gäller ej oversize varor,
t.ex. stora klös). Avgiften för telefonavisering är 80kr.
Transportskador
Det är viktigt att du kontrollerar hela pallen/paketet för yttre
synliga skador när du tar emot varorna. Gör chauffören
uppmärksam på dessa skador och ser till att hen skriver ”Med förbehåll” och tar
bilder på skadan innan du skriver på. Vid tillfällen där godset är helt
förstörd kan du neka till att ta emot pallen helt, pallen går då i retur till
oss. OBS! Vi tar inte emot reklamationer för skadat gods där man inte har meddelat
chauffören att godset var skadat innan man skriv under, samt anmält skadan till
oss inom 2 dagar. OBS! BRING hämtar upp skadat gods så ni måste behålla dem i butiken.
Anmäl skadan till direkt till kontoret efter att du har tagit emot varorna.
Använd vårt reklamationsunderlag som finns på vår hemsida.
Returer/garanti
Köpta objekt kan endast returneras mot att köparen står för
returfrakten och endast efter överenskommelse med orderkontoret. Varor som
skickas i retur utan överenskommelse nekas retur. Originalförpackningen och
produkten skall vara intakt och utan prislapp.
Vid returnering av varor skickas varorna till
vårt lager:
Natural - Sverige AB
Lagegatan 24
262 71 Ängelholm
Reklamation
Reklamationer som inte rör BRING ska också
anmälas till kontoret senast 2 dagar efter att du mottagit varorna, detta görs
på vårt reklamationsunderlag på hemsidan.
Vid reklamation utav foder ber vi er att uppge batch/lot nr. Skicka även med en
bild på säcken med ett stort X skrivet på den.
HANTERING AV REKLAMATIONER
För alla reklamationer ber vi er använda vårt reklamationsunderlag.
Säljarna hanterar inte reklamationer.